July 18, 2011

Dude,You make me cry :)

Assalamualaikum :)
Hari ni rasa rajin sangat-sangat nak meng-update blog yang tak berapa cantik  ni :D.
Hari ni cuti. so,I feel free to update my blog. sunyi jeh rumah ni .Cikgu kata, kalau nak study,kena study waktu sunyi macam ni baru fokus.o.O (muka macam ni nak study?fikirlah sendiri)
Rasa nak menangis tengok TITLE post ni T.T
Aku menangis? Tak la. Cuma ada air yang mengalir keluar dari kelopak mata aku :) <-- bukan sama ke?(abaikan) Kenapa? Apa yang terjadi? Jeng jeng jeng :) Suspens tak? <-- jap,ada unsur suspens ke? (merepek)
Semua ini bermula pada hari Sabtu yang ceria <-- bunyi macam nak karang cerita budak-budak kan.? :D
Ok,straight to the point. Sabtu lepas,PELAJAR FORM 3 ada satu event yang BEST BRO! :) which is "DISKUSI PELAJAR.........." errr,ok,sorry,aku lupa :D yang aku ingatlah,depan dia ade perkataan DISKUSI. (at least aku ingat nama depan.korang ingat?) Parents dan student yang hadir tak la ramai sangat. students dalam 70 orang je. Cukup introduction. Part paling aku gemari waktu MOTIVATOR tu masuk.
Aku cakap :


Aku : Mak aihhh..KACAKNYA motivator tu O.o(muka suci) kalau macam ni memang aku "FOKUS-lah" sepanjang masa. (dah start mengusha MOTIVATOR tu)

At the same time,Diana,Lena,Puvana dan lain-lain gelak. Jap,aku ada buat lawak ke? Tak kan? Ok,abaikan. 
Mcam biasa,motivator mesti la introduce dia dekat kitaorang kan. Dia dok meng-introduce-kan diri dia. Wah! Dia tinggi laa! (jealous)
                                                    MOTIVATOR "KACAK" ITU

Then,dia start bagi ceramah. Disebabkan pelajar "terpaksa" duduk dekat belakang,Dia dengan senang hatinya menyuruh ibu bapa duduk di belakang dan pelajar duduk didepan. Aku cepat-cepatlah beredar ke depan. aku duduk dekat depan sekali. Aihh,dapatlah  aku tengok muka dia dengan jelas. Lepas dia cakap pasal study and all kind of stuff.Dia suruh kitaorang tulis berapa peratus kitaorang ready for PMR. Dengan takut,aku mintak kertas dekat Farhana (muka tak tau malu.siapa suruh bawak diri aje?) Thanks Farhana for the papers and pens :) Love you! Aku tulis : 65%. Waaa,teruk  kan? next 3 months nak PMR.baru 65%.Aishh.Sorry ayah! :)


Heeheee,next,dia suruh bagi surat dekat parents. Dia kata:

Motivator : Adik-adik tulis satu surat untuk ibu bapa adik-adik. Tulis apa yang adik nak tulis.LUAHKAN semuanya. Ibu bapa adik-adik tak tahu apa yang terbuku di hati adik-adik. Saya bagi masa 5 minit untuk tulis.

Waktu tu aku rasa takut.Ye la, nak luahkan macam mana? aku pun tak tahu. Aishh..Aku siap curi-curi tengok Puvana dan Harini punya surat.

Aku : Puvanaaaa... I don't know what to write la. Aiiyooooo...
Puvana : Just write "HELLO" "How are you" and all that related to it.
Blur. Then aku tulis:

Hello ayah. How are you? I feel awkward to write all this to you. Oh yea. How's your work? and bla bla blaaa
Bila Harini baca dia pandang aku dan cakap:
Harini : Dude,your father is in this room right? Why you tulis macam dia dekat London? No need Informal letter laa
Oh,ok. Baru faham (blurrr). Then aku tulis-tulis dan tulis. Aih. habis kertas. :D After that,motivator suruh kitaorang bagi surat tu dekat parents. Waa. waktu tu aku rasa EMPANGAN PUTRI nak pecah. Aku tahan aje. Then aku bangun dan pergi dekat ayah aku (dengan muka selamba,dan mata berair.) Aku terus bagi dekat ayah.Masa tu EMPANGAN PUTRI pecahhhh! T.T memang tak tahan :) Ayah baca.Air mata aku cepat aje turun. Haisshh, tak pernah aku menangis dekat sekolah.Ini  FIRST TIME. Ayah baca dan senyum. Aku salam dan cium tangan ayah aku. Waaaaa! Air mata makin laju turun.(cepat-cepat aku kesat)
Tahniah CIK MOTIVATOR YANG KACAK. Anda telah berjaya buat saya menangis. :D Aku cepat-cepat duduk dan termenung. 

                                                     Alolo,aku tak menangis keseorangan! :)
Aih,Pukul 10 pagi. Ceramah habis.Waaa. tak sukanyaaa. :D But,it makes me feel GREAT!. Kenapa?At last, I've told my father's everything that I felt. And it makes me feel that my family's always there for me. Thanks to ALLAH :) Ok. Tangan aku dah penat menaip. Nak kena study :D Asyik ber-blogging dan ber-FACEBOOK-ing :)
Assalamualikum :)

p/s: Pictures: CREDIT  TO my English's Teacher  :)

No comments: