October 28, 2011

Tagged Question :D

Assalamualaikum :D


Hi there! Dah lama rasanya aku tak meng-update blog aku ni. Disebabkan bosan yang amat sangat,aku online Facebook. Macam biasa,aku check Notification aku yang sentiasa penuh. Then,aku check message. Woots! Cik Khairul kita message la. :D Dia bagi link blog sekali. So,aku dengan ringan tangan menziarahi blog beliau yang telah dikunjungi sebanyak 3093 kali tu. Wooo! What a big number! Tahniah Khairul! Ok,back to our main business people! He tagged me on his post. Gracias~ He asked me a few question. Jadi,macam dia jugak,disebabkan kebosanan yang amat sangat,aku pun dengan rela hati menjawabnya :) Ni dipanggil sebagai "TAGGED QUESTIONS". Once korang kena tag. Korang kena jawab soalan yang diberikan. Korang confuse? Keep on reading people.




We've got the winner! See my name?Thanks for the tag Khairul :D
Before that,there are 3 rules to be followed. Let get started!


First,
  •  post the rules
  •  post 11 thing about themselves
  •  answer the questions given from the tagger and create another 11 question for the people you want tagged.
  •  choose 11 (up to you guys)  people to tag and link them on the post


Second, write 11 things about yourself .(anything such as birthday,favourite food or bla,bla,bla)
  1. Putri Nur Sabrina bt.A.Razak is the name given by my parents. Unikkan nama aku? Jangan jealous.
  2. Well,obviously,I'm  a teenager.
  3. I LOVE SAMBAL BELACAN. Seriously,I can't get rid of it.I'm totally addicted to it -,-
  4. I'm not weird,by the way. I am limited edition :D Curi ayat Syahira. Sorry babe!
  5. I'm a novel-freak!
  6. Music is my soul. Can't live without it. -,-
  7. Macam cik Khairul cakap,aku tak nak nampak sempurna di mata manusia. Tapi,aku hanya nak nampak sempurna di mata Allah. Amin.
  8. Aku seorang yang suka cakap benda-benda merepek. Dan aku seorang yang kuat bercakap. Susah betul nak tengok aku senyap. 
  9. Seorang yang kuat memerintah,terutamanya dengan adik-adik aku. Muahahhaha! Sifat semula jadi aku.
  10. Sangat suka berahsia. Maaf,ada sebab kenapa aku berahsia.
  11. Seorang yang kuat mengelamun , suka syok sendiri dan agak gedik . Aku tak tahu mana aku dapat perangai "gedik" tu. Mak aku pun naik hairan.
Third, answer all the questions given by person who tagged you.So,ni soalan yang diberikan oleh cik Khairul Idzham :D

1.apa gelaran yang kawan anda berikan kepada anda?kenapa?

- Gelaran? Well,seorang mahluk Tuhan yang tak berapa nak seksi ni,panggil aku POPO yang membawa maksud "nenek" dalam bahasa Mandarin.Kenapa dia panggil aku POPO? Ada dua sebab,yang pertama,aku 5 bulan lebih tua dari dia. Second,aku jenis yang kuat bercakap dan kuat membebel macam nenek (Y)

2.kalau anda diberi RM1 juta,apa yang akan anda lakukan?

- RM 1 juta? Mana cukup. Bagilah RM 1 billion ke.(demanding betul)  Ok,ok. Kalau aku diberi RM 1 juta,first of all,aku nak bawa parents aku menunaikan Haji. Teringin sangat nak dengar orang panggil mak dan ayah aku dengan gelaran "Haji dan Hajah". :') Next,aku nak simpan untuk masa depan aku dan bina sebuah rumah yang besar untuk family aku. Aku tak adalah kejam sangat. Aku bagi sikit duit tu dekat adik-adik aku. Sikit je aku bagi,dalam RM 1000 seorang.:P

3.Tempat idaman yg anda ingin pergi?kenapa?

- Sejujurnya,aku memang teringin sangat nak pergi Mekah.Nak tengok Ka'abah dengan mata aku sendiri dan aku nak lawat Makam Rasulullah s.a.w. Dapat tengok makam dia dari jauh pun jadilah :')

4.siapa rakan yang pling rapat dengan anda?

- Well,banyak sangat kawan baik aku. Sebelum aku pindah, kawan aku yang paling rapat ialah Ameera,KHAIRUL IDZHAM,Nabeesa,Fatin,Daus,Muffa,Rahimi dan ramai lagi.Selepas pindah, kawan yang paling rapat ialah Norhanis Nadiah, Tan Suk Leng,Nur Ainin Sofea, Tajul Lina,Shakif,Haikal Anuar, Linda,Arifah, Wong Sze Some,Harini Selvarajan,Teoh Shun Ee dan ramai lagi. (malas nak taip banyak-banyak) By the way cik Khairul,ingat lagi tak waktu kecik-kecik dulu kita main masak-masak sama-sama? Kutip pasir dan potong daun semua? Ingat tak?

5.bila start ber-blogging?

- Aku start ber-blogging pada bulan Ogos 2010. Dah setahun lebih.

6.apa horoscope anda?

- Horoscope aku ialah Taurus.

7.siapa idola anda?kenapa

- Idola? Aku tak ada idola la -.-

8.apa sumber inspirasi anda?

- Sumber inspirasi aku yang utama ialah --> KELUARGA aku :) 

9.suka fashion?jenis apa

- Fashion? Aku tak ada la expert sangat pasal fashion ni. Tapi,aku minat sangat fashion yang ber-hijjab tu. Woo,cantik gila.

10.kalau hangout,tempat biasa anda hangout dimana?

- Tak tentu.But so far,aku selalu hangout dekat Jusco Taman Equine je.

11.ciri-ciri lelaki/wanita idaman?

-  Urm,toughest question ever! Orang dah tanya,aku jawab la. Honestly,aku nak lelaki yang boleh bimbing aku sehingga ke akhirat kelak. Citarasa aku mungkin pelik sikit,aku teramat suka lelaki yang menjadi IMAM ketika bersolat.Tak tahu kenapa. Aku terlampau suka sangat! Then,of course aku suka lelaki yang romantik. Boleh pujuk aku bila aku merajuk. Setia macam ayah aku. Dan paling penting, kewangan dia stabil dan mempunyai kerjaya yang baik. Itu sahaja. :D 

Lastly,create 11 soalan yang anda tujukan kepada orang yang bertuah! (GET READY PEOPLE!)

  1. Apakah warna kegemaran anda? Mengapa anda pilih warna tersebut?
  2. Who is your first "crush"?
  3. Kalau anda jadi superhero,superhero mana yang anda akan pilih? Nyatakan sebabnya.
  4. Nyatakan pengalaman anda yang paling memalukan.
  5. Jika anda terdengar bunyi letupan yang kuat dan mengejutkan. Apakah respon anda?
  6. Anda seorang yang ........
  7. Jika anda terserempak dengan hantu,apa yang anda akan lakukan? Sila pilih :  
          a) saya akan jerit sambil terkencing
          b) saya akan berlari sambil menghayun tangan ala-ala Usop Wilcha 
          c) saya akan menyanyi lagu Negaraku 
          d) saya akan cakap "Hai,nama saya -------,selamat berkenalan" dan terus berlari sambil buat catwalk.
    
   8. Siapakah yang anda akan ajak bersama bila tengok cerita hantu?
   9. Adakah anda peminat setia Barney and Friends?
 10. Adakah anda seorang yang kuat melatah?
 11. Apakah ciri-ciri lelaki/wanita idaman anda?

* Soalan ini hanya sekadar gurauan semata-mata. Don't take it serious. *

People to tag :
  1.  Tajul Lina 
  2. Shakif Suhaimi
  3. Norhanis Nadiah
  4. Nur Syahira
  5. Haikal Anuar
  6. Yasmen Soraya
  7. Nurul Haslinda
  8. Eyra Lulu
That all.Kepada nama-nama yang telah terpilih untuk menjawab soalan saya,sila bebuat demikian okay? Dan sila jawab dengan jujur dan ikhlas.


footnote : penat jawab soalan cik Khairul Idzham kita. Well,Khairul,kalau kau nak jawab pun boleh :) Tak ada hal punya. Jawab dengan jujur yea :)  



No comments: