December 29, 2013

Next Step

Assalamualaikum (:

So guys,what's your next step? I mean,after SPM. I believe that most of people,except for me,dah ada plan dah after SPM. Untunglah. Jangan jdi macam aku ni. Tak well planned pun. Teruk kan? Alhamdullilah. Allah has set the best for me. A few days ago, aku dapat text dari GMI. Oh,siapa yang tak tahu GMI tu apa,fyi, GMI stand for German-Malaysian Institute. Okay,so,roughly,permohonan aku untuk masuk ke GMI telah diterima :) Rezeki-rezeki. Aku kena daftar on January 6 2014. Man,8 days from now. -_- Nampak gayanya aku dah kena praktis bangun awal  balik. After aku dapat text tu,apa lagi,menjerit bagai nak gila la bro. By the way,ada orang tanya :

 " Eh,asal kau start study awal gila???!"
"  Bukan supposed to start after dapat result bulan Mac nanti ke?"

And so forth. Okay-okay. The main reason kenapa aku awal gila start study ni,sebabnya,aku ada apply untuk Program Diploma Cemerlang. Macam fast track la. Guna result trial aku yang kureng gempak ni nak apply program ni. Aku ingat aku tak dapat tau program ni. Ye lah,result trial aku macam ape jehh. 4A je pun aku dapat. Harapan nak dapat memang tipis la. Tapi,ni lah yang ayah aku cakap rezeki.Aku dapat program ni. Oh yea,program ni under MARA. Bukan nak berlagak,but nak show off sikit jeh ni. Program ni memang khas untuk anak MARA. Nak promote jap,kepada adik-adik semua,study hard and apply for MRSM. Nanti boleh nikmati faedah-faedah yang disediakan oleh MARA. Thank youuu MARA! *muahmuah* Ramai jugak yang apply untuk program after SPM ni. So,study awal and habis awal ^^v Aku actually nervous jugak na masuk GMI ni. Baru je bulan November hari tu aku lepaskan title as student,and bulan Januari ni,aku dapat balik title keramat tu. Ahh,nevermind. Yang penting aku dapat further study. ^^v Kepada adik-adik junior aku,study hard for trial ehh,nanti boleh apply program pra spm ni.


No comments: