January 12, 2014

New World

Assalamualaikum (:

It was a hectic week. Fuhhhhh. Penat gila. Guys! I dah masuk kolej uolllsssssssss! Haha. I dah digelar mahasiswi you know. Woot!Woot! Okay,6 Januari 2014,aku daftarkan diri di German-Malaysian Institute Kajang. The first time I stepped into GMI,I was fascinated with the buildings. Whoaa,kauu. Tinggi gilerzz. Takde lah tinggi mana pun. Biasa-biasa jeh. But seriously,tempat tu very the ummmppphhhhh! Sedap mata memandang. Kalau pagi-pagi,mak aihhh,sejuk weyh! Sejuk. >< Aku daftar  and then check in hostel dia. Hostel dia ada 11 tingkat.Guess what? Aku dapat tingkat 10 weyh! TINGKAT 10! Fuhhhh,gayat betul lah. Nasib baik ada lif. Kalau tak,memang semput la aku nak naik ke atas. Silap-silap,aku tak turun pergi kelas langsung. -__-The good thing about GMI is,dia dekat dengan rumah aku. Yeahhhh! Weekends boleh balik rumahhhh! >< And,hostel dia is just opposite the campus. So,nak pergi kelas,jalan kaki je lah. GMI ni boleh tahan besar. Lenguh jugak kaki berjalan. Takpe-takpe. Positive thinking. Mana tahu boleh kurus. haha.


\



Macam biasa,nama pun freshie kan,mestilah ada Orientation Week. This is it! Aku memang tak suka minggu orientasi bagai ni. Since tadika hinggalah ke kolej memang aku tak suka minggu ni. Buang masa. But the fact is,orientation week helps us to adapt to new place. Memang dengan hati yang tabah dan cekal aku tempuhi minggu orientasi yang mencabar ni. I get to know seniors,tak semua lah,just a few. Aku ni bukannya peramah sangat. Haha. Oh yeah,dekat GMI ni boys dominates the campus. Fuhhh,memang cultural shock sikit. Ye lah,selama ni dekat sekolah ramai perempuan dari lelaki. Bila masuk sini,everything change 360. Kiri kanan depan belakang semuanya kaum Adam. Kaum Hawa? Adalah jugak dalam 17% macam tuu. >< Nampak gayanyam,aku kena tabahlah menuntut ilmu di GMI ni. Kalau masuk surau,memang kaum Adam jelah yang penuhkan surau. Kaum wanita? Ada,beberapa jeh. Argghhhh,I'll get used to it,InsyaAllah. Overall,the orientation week was fun and tiring. I get to know some new friends. Okaylah kan? At least I try to make friends. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Teheeeee. Dekat sini best jugak lah,ada tennis court,basketball court,padang dia besar and yeah,ada GYM! Memang ada chance aku nak kurus ni. Kafeteria,COOP,dobi and etc. 


The view from my room. So,wish me luck guys! 



7 comments:

ssyikinasri said...

best tak gmi? hostel dia ok? ambik course apa. nk masuk intake july ni huhu

Sabrina Razak said...

Hai awak. Hehe. I'm taking Product Design and Manufacturing. 2nd year. hihihi. Hostel dia? The best! Trust me. :D Hope to see you soon in GMi. :)

Anonymous said...

hi kak sabrina. saya akn dftr 22 july nanti. tapi kos sustainable eng. nak tanya yuran tu mmg fully loan Mara eh <? emmm... asrama tu wjib stay ke <!?

Sabrina Razak said...

Hai anonymous. Sorry akak reply lambat ye. Kalau awak apply for Loan mara,mmg yuran pengajian termasuk dalam loan. Yuran pendaftaran sendirian berhad le. Hehehe. Mara mmg akan masukkan duit yuran kita every semester. Hostel? tak wajib pun. Kalau rumah awak dekat2 area kampus,tak duduk hostel pun takpe. Tapi,bagi akk lah, lagi senang awk stay hostel. Senang nak ke kampus and kalau ada discussion senang nak gather. Itu pendapat akak lah. Oh you're going to enrol on july 22th eh? Heheeeee. Can't wait to see you here in GMi! :)

Unknown said...

hi kak. hostel dia okay tak ? satu bilik berapa orang ? kita masuk 22 july ni ✌ jumpa nanti

Sabrina Razak said...

Hai faiz! Excited nak masuk gmi ehhh? ;) kalau cakap pasal hostel,bagi akak hostel gmi is the best. Sebab? Complete. Satu bilik 6 orang. And and yang syoknya, semua orang ada partition masing-masing. So ada privasi ahh kiranya. Ohhh, tak sabar nak jumpa awak! See you soon in GMi! :)

Unknown said...

salam kak,minggu orientasi dia camne eh? apa aktiviti dia?