February 7, 2014

Personal Thoughts

Assalamualaikum (:

Hi! Okay,lama giler aku tak update blog kesayangan ni :D Hehe. Sorry,aku malas + tak tahu nak update pasal apa. Heheee. Lately,ramai orang tanya aku on social website pasal life at college.Diorang suruh aku share sikit college life aku.Terasa feymes kejap. *lol* Teheeee. Mereka-mereka ni sangatlah caring pasal aku. Terima kasihhh! Terima kasihhhh!~~~ Sayang korang. Hmmmmm, where to start ehh? Oh yeah,kita pergi part by part ahh. Senang sikit  :3 Oh mannn! There are tons of things I wanna to tell you guys!

1. Environment
So this is the very FIRST thing that I would like to share. Environment dekat college aku ni,well, 9/10. Aku suka scenery dekat sini sebab kolej aku terletak betul-betul atas bukit. So,pagi-pagi memang ummmppphhhh! Sejuk gilerzzz. Haha. Menggigil aku pagi-pagi buta. >.< As you guys know,dekat kolej aku,populasi Kaum Adam mendominasi kawasan kampus. Why? Sebab,kursus-kursus dekat sini semuanya technical-based. Kaum Adam kan memang suka benda-benda teknikal ni.So,sesiapa yang pilih kolej aku ni,jangan terkejut lah kalau depan-belakang-kiri-kanan-atas-bawah semuanya kaum Adam. Aku ambik masa jugak ah nak adjust mata aku ni. Ye lah,dekat sekolah dulu,kaum Hawa yang dominate sekolah, sekarang ni,lain pulak jadinya. Haha. Kat hostel,ada 2 kafe,satu untuk kaum Adam,satu untuk kaum Hawa. But no surprise,kalau dekat kafe perempuan ada kaum Adam. Sesungguhnya mereka sangatlah ramai. >< Oh yea! Dekat sini,aku jarang terserempak dengan kawan-kawan yang dari department lain. Jarang gila-gila terserempak dengan diorang.

2. Friends
For your information,aku ni bukan lah jenis yang cepat sangat buat kawan. Memang takkk. Ambik masa jugak aku nak berkawan dengan orang ni. Tapi apa-apa pun,alhamdullilah,I've made a few friends. And yeah,most of them are boys. Jangan tanya kenapa ehh. My classmates ada 22. 12 BOYS and 10 GIRLS. The most important thing is,diorang semua HAVOC :D Otak pun gila-gila! =) Aku bersyukur sangat dapat classmates dari pelbagai background. Aku ambik diploma,so my classmates ada yang dari MRSM and IKM. Yang bestnya,bila dapat classmates from IKM ni,diorang very helpful. Diorang selalu tolong kitaorang especially in handling machines. Fuhh,diroang terer gilaaaa. Maklumlah, diorang dah biasa dengan mesin kat IKM dulu. What is IKM? IKM stands for Institut Kemahiran MARA. Aku pun tengah 'cuba' bergaul dengan senior-senior dekat kolej kau ni. Diorang pun very the sporting. So,I really hope that I could make more friends here. Bak kata pepatah,berkawan biar seribu,berkasih biar satu.



So,that's all. I wanna to live my college life. Doakan aku berjaya ehh. Teringin nak tengok mak dengan ayah aku gembira bila dapat sijil graduation nanti. InsyaAllah. Amin.

No comments: